Klanten komen vaak met een vraag voor een specifiek product zoals een website, folder of nieuw logo. Zo'n vraag is helemaal niet fout, maar waarom zou je daarvoor naar een ontwerpbureau gaan en niet naar de buurman op de hoek die ook best handig is met photoshop?
Om de volgende reden;
Een goed ontwerpbureau zal niet klakkeloos de vraag uitvoeren, maar altijd eerst een gesprek aangaan. Wat is de reden voor deze vraag? Gaat het bedrijf door een veranderingsfase of willen ze een nieuwe doelgroep aanspreken? Zulke vragen zijn ontzettend belangrijk om erachter te komen of dat specifieke product wat je vraagt wel de juiste antwoord is om het gewenste resultaat te behalen.
Een ander belangrijk punt is budget. Als er vooraf budget wordt aangegeven, kan er nog gerichter advies worden gegeven. De specialisten bij het ontwerpbureau kunnen dan passend bij dat budget zeggen welke middelen je het beste kunt inzetten. Dit heeft natuurlijk ook alles te maken met opleiding, vaardigheden en ervaring van deze personen en dat zul je niet krijgen bij de buurman die handig is met photoshop.
Zo zorg je ervoor dat wat je doet, gericht is op het resultaat dat je ermee wilt behalen. Design en goede communicatie is een investering en zou deel uit moeten maken van elke strategie. Als je investeert hoop je daar ook iets van terug te zien, die kans is erg klein als je met losse flodders schiet.

0 reacties