De grote adblockers discussie... dit is wat wij er van vinden.

11:34


Wauw wat is er al ongelofelijk veel geschreven over de adblockers! Zoveel dat je daar bijna een blocker voor zou bedenken :-)


Waarom dan NOG een blog erover, ik hoor het je denken! Omdat het zo ontzettend mooi onderstreept waar ik, waar wij, in geloven: Je moet waarde toevoegen!

Adblockers zijn populair! Dat is niet te missen uit alle berichten die er over geschreven zijn. Mensen zijn het zat om te pas en te onpas advertenties te zien waar ze niks mee hebben, welke niet aansluiten bij hun eigen behoeften.

Niet relevante communicatie die je wordt opgedrongen, ja dat levert irritatie op! Slecht nieuws voor de adverteerder en slecht nieuws voor de website die de advertenties toont!

Schreeuw om aandacht
De schreeuw om aandacht van merken is de laatste jaren losgeslagen. Reclamemakers/merken zijn hun connectie met de doelgroep, met hun fans en klanten helemaal verloren. En dat is gek, want we roepen al jaren met z'n allen dat content KING is. Fijn zo'n loze kreet, als je niet weet hoe je dit goed moet uitvoeren!

Deal with it!
Hoe je er ook over denkt, je hebt geen keus: Adblockers are here to stay, deal with it!
Zorg dus dat je je zaken op orde hebt. Weet waar je voor staat als merk, wat je toegevoegde waarde is voor je klanten. En speel in op de behoeften van de consument. En deal with it op een creatieve manier. De hele adblockers discussie dwingt merken en (ons) reclamemakers weer echt creatief te zijn om tussen al het geschreeuw raak te schieten! Ga altijd uit van je eigen kracht. Weet wie je doelgroep is en verdiep je echt in hen en zorg dat je iets toevoegt! Kijk zo ingewikkeld is het allemaal niet :-)
BlackBox kaarten
Dit kan betekenen dat je eens terug moet naar de tekentafel. Waar staat je merk voor? Wat zijn je kernwaarden. Waarom doe je wat je doet? En hoe maak je als merk/organisatie echt het verschil?

Toevallig nou net de vragen waar ik dagelijks warm voor loop, waar ik mijn bed voor uit kom 's morgens en waarde kan toevoegen.

Dus ik zou zeggen: Lang leve adblockers!






Ook Interessant

1 reacties

  1. De persoon die dit heeft geschreven heeft nog nooit ook maar IETS met SEA gedaan. Honderd punt'n. Goed ingerichte campagnes zijn letterlijk gestructreerd naar waar je voor staat als bedrijf en wat relevant is voor jouw doelgroep. Anders bereik je ze niet (efficient), ongeacht je budget. Daarnaast zorgt SEA er juist voor dat je als kleine ondernemer een (lokale) stem kunt hebben tussen alle SEO-geoptimaliseerde giganten. Dit voegt waarde toe voor de consument én voor de ondernemer. Door dit in elkaar geraffelde stukje 'content' laten jullie m.i. zien dat de auteur in ieder geval geen 'king' is van context.

    BeantwoordenVerwijderen

Volg ons op Facebook

Blog Archive