, ,

Het gaat allemaal om de mindset

08:44

Soms zijn de keuzes die we één, twee of nog meer jaren geleden hebben gemaakt, niet meer relevant voor de wereld waar we nu in leven. Waarom houden we dan soms zo vast aan die keuzes? 'We hebben het altijd zo gedaan' en 'Het gaat wel prima zo' zijn geen excuses, want wie wil 'prima' als 'geweldig' binnen handbereik ligt?



Klik op de afbeelding om te vergroten

Het is lastig om je bedrijf telkens weer met een frisse blik te bekijken. Een externe partner zoals een ontwerpbureau kan je scherp houden en je helpen bij het veranderen van je communicatie en branding waar dat nodig is. Hierbij spelen zowel interne als externe ontwikkelingen een rol: groei van je organisatie, een reorganisatie, trends in de markt of nieuwe technologieën. Om van de staat 'prima' naar 'geweldig' te komen zijn soms kleine veranderingen noodzakelijk en soms grote, maar het belangrijkste is het besef van deze noodzaak en actie op het juiste moment. Is je klant of doelgroep nog wel hetzelfde als 2 jaar geleden? Via welke kanalen communiceren we nu en zijn deze nog relevant? Wij werken daarom volgens de 'Big Picture' werkwijze. Een oneindig proces, continue monitoring op de manier waarop je communiceert en de resultaten van je communicatie en branding. Binnen de ‘Big Picture’ kun je op elk gewenst punt instappen.


Het is een continue proces van ideeën genereren, keuzes maken, uitvoeren, evalueren en aanpassen. 

Onze voorkeur gaat uit om te beginnen aan de linkerkant van het model, de strategie. Met behulp van verschillende tools kunnen we je helpen om een duidelijke strategie te ontwikkelen door te werken met bijvoorbeeld de Golden Circles, Business Model Canvas en het Waardepropositie Canvas. 

Met onze 'Big Picture' werkwijze willen we benadrukken dat het belangrijk is om een fundering te hebben waarop je kunt bouwen. Daarmee kun je makkelijker keuzes maken en je ziet eerder nieuwe kansen doordat je telkens weer opnieuw naar de markt kijkt en op de hoogte blijft van de laatste ontwikkelingen. Het is een methode van trial and error, we bekijken het effect van de strategie die we volgen en kunnen hier direct op bijsturen. Een efficiëntere manier is er niet.

Als je open staat voor nieuwe kansen, zie je misschien wel dat niet twitter, maar juist instagram voor jou dé manier is om je klant te bereiken. En dat is communicatie die raakt!

Ook Interessant

0 reacties

Volg ons op Facebook

Blog Archive