Had jij hem al gezien? De nieuwe commercial van Holy Soda, met Arie Boomsma die een mini-schildpadje voert en over water kan lopen. Zo niet, bekijk hem hier even, want op tv kom je hem niet meer tegen.
Verwijderd
In plaats van deze commercial zie je nu in het reclameblok op tv een boodschap dat de commercial is verwijderd met een hint naar onbehoorlijk gedrag van Arie. De nieuwe ambassadeur zou de 100% goodness waar het merk naar streeft niet uitstralen... zeker niet nadat dit filmpje op Youtube verscheen:
"Hahaha, dit ga je toch niet menen?" Mijn eerste reactie op deze marketingstunt die tot in den treuren uitgedacht en voorbereid is om maar zoveel mogelijk aandacht te krijgen voor de 100% natuurlijke frisdrank, die streeft naar 100% goodness :-).
Medewerkers van Holy Soda hebben zelfs mediatraining gehad om maar zo geschokt en authentiek mogelijk over te komen. Aan alles is gedacht (hopelijk komt er ook nog een goede afsluiter van het hele verhaal).
Het doel is wel gehaald denk ik: er is heel veel aandacht voor het merk. Maar of het ook bijdraagt aan merkopbouw, klantenbinding, stijgende verkoop? Ik betwijfel het. Er is teveel verwarring, mensen voelen zich genept.Doel bereikt?
Holy Soda stunt met Arie Boomsma, of eigenlijk met de gevoelens van hun eigen fans. Die zijn namelijk helemaal het spoor kwijt, wat moeten ze nou geloven en wat niet. Zie ook dit artikel van Adformatie.
Jammer, want ik vond de nieuwe reclame wel humoristisch. En ook in het bedenken van deze hele hoax zie ik zeker wel de humor van in, maar ik had hem denk ik binnenshuis gelaten.... want de (gemiddelde) consument vindt het geloof ik maar niks (zoals je kunt lezen op de FB pagina van Holy Soda)
Ik ben benieuwd wat jij vindt!
door: Corina

0 reacties