, ,

Sometimes an icon doesn't need an icon

09:00

Toen Hillary Clinton op 12 April 2015 bekend maakte dat ze presidentskandidaat is voor de Verenigde Staten, ontplofte het internet. En niet alleen omdat ze presidentskandidaat is, ...

... het ging namelijk vooral over haar campagne logo!

Nu kun je denken, maak je niet zo druk om een logo, maar zoals je hieronder ziet is er in dit geval wel een hele domme fout gemaakt. (rechts + rood = republikeinen = de oppositie)




Er kwamen direct veel (negatieve) reacties binnen via twitter en ook werden er gelijk nieuwe ontwerpen voor het Hillary Clinton logo het web op geslingerd.



Maar geen enkele van de re-designs voor het logo was zo goed (of uitgebreid) als die van Moving Brands in opdracht van Fast Co. Design. Ze pakten deze fictieve rebranding aan met een kleine groep van designers, een copywriter en communicatiestrateeg en binnen 5 dagen (!) was er deze nieuwe visuele identiteit voor Hillary Clinton.





Bekijk ook zeker de proces-video!

De manier waarop ze het proces beschrijven in de video is gewoon goed. Over alles is nagedacht en, nog belangrijker, er ging onderzoek aan vooraf! Verdieping in Hillary als persoon en als presidentskandidaat. Door alleen 'Hillary' te gebruiken wordt ook afstand gedaan van de gebeurtenissen tijdens het presidentschap van haar man Bill Clinton.

"But wait, where's the logo?"
Sometimes an icon, doesn't need an icon.

Wij vinden het een verfrissende manier om visuele identiteiten te kijken. Een visuele identiteit is meer dan alleen een logo. Zeker net zo belangrijk is de tone of voice, de fotografie, kleur, fonts. Jouw identiteit is toch ook meer dan alleen je kapsel of je schoenen? Dit geldt net zo goed voor een merk. Think about it!

Hillary, deze kant en klare visuele identiteit laat je toch niet aan je voorbij gaan? Moving Brands for President!


Door: Milou

Ook Interessant

0 reacties

Volg ons op Facebook

Blog Archive