Computers, iPads en iPhones zijn tools waar wij dagelijks mee werken en veel van onze ideeën mee tot leven laten komen. We surfen op het internet, blijven zo up to date in ons vakgebied en houden elkaar op de hoogte van projecten, artikelen of evenementen die we tegen komen.
In deze reeks geen kijkje op het bureau, maar op onze beeldschermen. Elke week vind je op de BAM! Blog een screenshot van iemand anders met uitleg, verhaal of anekdote.Het volgende screenshot is van Corina:

Het leuke aan mijn vak vind ik dat het constant in beweging is. Ik kan niet op mijn eigen eilandje blijven hangen, wil ik van betekenis zijn voor onze klanten. Nou ben ik redelijk nieuwsgierig aangelegd, dus dat scheelt! De site www.marketingtribune.nl vind ik een ideaal vertrekpunt van mijn dag. Het leukste vind ik de recensies en columns over nieuw gelanceerde campagnes. Zelf heb ik er meestal een uitgesproken mening over, en daarom is het zo interessant om te lezen wat vakgenoten er van vinden.
Een
paar weken geleden kwam de nieuwe tv-commercial van Amstel voorbij en ik vind hem erg goed!(Het bureau Being There is verantwoordelijk voor de campagne) Goede boodschap, goede humor en daarbij denk ik direct hoe gaaf dit zou zijn als ik dit in mijn eigen vrienden groep zou doen. En volgens mij wil je dat bereiken met een campagne, actie bij de consument!
Het sterke aan deze campagne is dat ze er van uit gaan dat deze consument het
merk maakt, er waarde aan geeft. Zonder de belevenis van de consument is ook
Amstel ‘gewoon maar’ bier. Ik houd er van dat ze dat in deze campagne zo expliciet melden en de verantwoordelijkheid eigenlijk bij de kijker neerleggen.
Ook mooi om te zien hoe de campagne doorgevoerd wordt op social media. Doordat het zo'n sterk concept is, is het eenvoudig om scherp in te spelen op de actualiteit. Top!
Als
Enschedese voelt het wel een klein beetje verkeerd dat ik nu Amstel Bier
promoot, maar ik kan gewoon even niet anders, want ze doen het gewoon goed.
Na jaren dezelfde 3 vrienden in commercials voorbij te zien komen hebben ze nu een prima vervolg daar op. Het merk bewijst dat als je communiceert vanuit je identiteit het eenvoudig is om daar jaren op door te gaan. Alles wat ze bij Amstel doen komt vanuit deze basis, of het nu gaat om een commercial of het muziekevenement 'Vrienden van Amstel Live'. Hierdoor wordt het merk overzichtelijk en eenvoudig voor de consument om aan te haken en loyaal te blijven.
Of ik nu overstap van de mooie groene flesjes naar Amstel? Dat misschien nu nog niet, maar ze hebben wel mijn aandacht, en daar begint het toch mee!

0 reacties