, ,

Black Box Screens

09:00

Computers, iPads en iPhones zijn tools waar wij dagelijks mee werken en veel van onze ideeën mee tot leven laten komen. We surfen op het internet, blijven zo up to date in ons vakgebied en houden elkaar op de hoogte van projecten, artikelen of evenementen die we tegen komen.

In deze reeks geen kijkje op het bureau, maar op onze beeldschermen. Elke week vind je op de BAM! Blog een screenshot van iemand anders met uitleg, verhaal of anekdote.

Het eerste screenshot is van Ruud:












Ik houd er van om op internet en instagram rond te speuren naar bijzondere producten. Wat moet er dan bijzonder zijn aan die producten? Vaak zit er een goed verhaal achter of zijn ze niet overal verkrijgbaar, zijn ze handgemaakt, of van duurzame materialen. Het komt ook regelmatig voor dat ik kwijlend voor mijn laptop zit alleen al door de productfotografie. Producten met een eigen verhaal, die spreken mij aan.


De foto hierboven kwam ik via via tegen in mijn instagramfeed en de stijl van fotografie sprak mij aan. Ik kende het schoenenmerk Broken Homme nog niet en kwam via instagram op hun website terecht. Ik heb dit screenshot gekozen, omdat ik vind dat Broken Homme alle hierboven genoemde elementen in hun merk en product hebben zitten (en omdat ik van awesome boots houd). Als je deze schoenen voor mij neer zou zetten, zou ik ze op het eerste gezicht misschien niet eens heel bijzonder vinden. Gewoon mooie schoenen. Het zijn alle dingen eromheen waardoor ik die schoen niet als alleen schoen zie en ik ze toch wil hebben.





Broken Homme zet hun schoen neer als een stoere schoen die gedragen wordt door ruige motor jongens met een avontuurlijk leven. De nadruk ligt op het eerste gezicht niet op de kwaliteit of het uiterlijk van de schoen, maar op de lifestyle die er bij hoort. De website van Broken Homme is gevuld met allerlei sfeerbeelden van sleutelende bikers en jongeren die het avontuur opzoeken en dingen ondernemen. Deze beelden hebben ze gekoppeld aan het instagram account van het merk, waardoor het een persoonlijk tintje krijgt. 






Naarmate je de site verder bekijkt kom je er achter dat de schoen in beperkte mate beschikbaar is en dat je ze maar bij een paar verkooppunten kunt krijgen. Daarnaast zijn ze niet te beroerd om er bij te vermelden dat de schoen is vervaardigd uit 100% american leather en dat ze alleen met de beste kwaliteit genoegen nemen. 






Als je na het bekijken van de site besloten hebt dat jij ook graag die Amerikaanse biker look wilt hebben en het aanbod gaat bekijken op de webshop valt weer direct de scherpe productfotografie op. Scherp en strak zonder de ruige en nonchalante ondertoon te verliezen. Verder zijn er geen elementen die afleiden op de pagina. Het product staat centraal. De exclusiviteit blijkt nogmaals door het beperkt aantal modellen en de prijs (voor de bescheiden prijs van €329,- zijn deze schoenen van jou). 


De enige vraag die dan nog rest is: Wil ik zoveel geld uitgeven om voor heel even het gevoel te hebben deel uit te maken van deze stoere biker community?


Tekst door: Ruud

Ook Interessant

0 reacties

Volg ons op Facebook

Blog Archive