Iedereen weet dat het belangrijk is om genoeg groente en fruit te eten, maar soms is dat best een duur grapje. Desondanks wordt er elk jaar 300 miljoen ton aan fruit en groente weggegooid. En waarom? Ze zijn te lelijk voor de supermarktschappen. Onzin, vonden ze bij supermarktketen Intermarche. In 2014 staat voedselverspilling hoog op de agenda en daarom lanceerden ze een campagne via film, radio, print en posters om groente en fruit die een beetje 'anders' zijn ook een kans te geven.
Ze gaven de stukken fruit namen als:
The Grotesque Apple
The Ridiculous Potato
The Hideous Orange
The Failed Lemon
The Disfigured Eggplant
The Ugly Carrot
The Unfortunate Clementine
Deze afgekeurde stukken groente en fruit werden naast de 'mooie' groente en fruit verkocht, maar dan 30% goedkoper. Een goed doel, een goed project en ook nog eens prachtig vormgegeven! Wie wist dat deze stukken groente en fruit ook mooi konden zijn? Voor ons BAMmers een inspirerende campagne zowel op design- als strategisch niveau.
Kijk het filmpje hieronder voor de reacties van de supermarktbezoekers:
Campagne bedacht en gemaakt door ontwerpstudio Marcel uit Parijs

0 reacties