Traditionele reclame is nog niet dood en toch roepen we het al 30 jaar.'
Zo begint Aad Kuijper zijn betoog voor wat hij 'echte reclame' noemt; traditionele reclame. Het verslag hiervan vonden we op de website van Adformatie en trok onze aandacht.
Traditionele reclame maken is de puurste vorm van jezelf verkopen en daar houden de nuchtere Nederlanders eigenlijk niet zo van. Mr. Kuijper komt er voor uit dat hij van 'echte reclame' houdt, iets wat in deze tijd eigenlijk not done is! Hij houdt van pietertje, Roy donders, bommetje, de telfortman en Harry van de Sunweb. En is er ook nog eens trots op.
Hij sluit zijn betoog af met het volgende:
" ‘Merken moeten adverteren. Niche merken zijn klein omdat ze niet genoeg adverteren. Omdat 95 procent van de mensen ze niet kent. Reclame is geen vriendschap, het is de kunst van het verleiden. Het is een spel dat we spelen. Een mooi spel. Ik wil iets van jou en als ik het goed speel, koop jij mij. En dat is ook een relatie. Een eerlijke relatie. Die niet probeert te pretenderen wat er niet is.
‘Vergelijk het nogmaals met daten. Trek een mooi pak aan, poets je tanden, kam je haar, koop een mooi paar schoenen. Maak een schitterende campagne, een geweldige radiospot, doe niet zo krenterig met zendtijd, maak een hele mooie dure commercial. En als je lelijk bent, maak dan een grap. Investeer in je klant. Laat zien dat het je menens is, dat je haar respecteert. Geen date valt voor een koopje.‘Reclame is de kunst van verleiding, ze weet dat je seks wilt, maar als je het goed speelt, dan koopt ze je. En hou vol, als ze niet wil, bestook haar met brieven, stuur bloemen, bel aan. Zorg dat ze niet om je heen kan. Want dat is reclame ook, de aanhouder wint. Op een dag valt ze in je armen. Al is het maar één keer per jaar.’"
- Een eerlijke relatie. Die niet probeert te pretenderen wat er niet is. - What you see, is what you get. Hier kunnen wij ons bij BAM! ook erg in vinden. Wij proberen dit elke dag na te streven en onze klanten zo goed mogelijk te adviseren over het vakgebied waar wij, net als Aad, zo van houden.
Lees het hele verslag op: www.adformatie.nl/blog/waarom-merken-en-mensen-nooit-vrienden-worden

0 reacties